loading...
steve jobs
ali بازدید : 30 سه شنبه 12 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

شبکه خبری سی ان ان برای آن گروه از علاقمندان به محصولات تکنولوژی جدید که هنوز در مورد خرید آیپد تصمیم قطعی را نگرفته اند توصیه هایی دارد. آیپد تازه ترین محصول شرکت اپل از روز شنبه سوم آوریل به بازار عرضه شد. در این مطلب سی ان ان سعی کرده به عمومی ترین و مهمترین سئوالات در مورد آیپد پاسخ دهد . اگر نکته دیگری در این مطلب از قلم افتاده باشد مراجعه کنندگان به وب سایت سی ان ان می توانند سئوال خود را مطرح و پاسخ آنرا دریافت کنند.



- تفاوت آیپد با لپ تاپ چیست؟

به مرور زمان و تحت تاثیر ورود محصولات کوچکتر به بازار لپ تاپ ها دارند کهنه می شوند . تفاوت مهم آیپد با لپ تاپ های متداول این است که کی بورد ندارد و برای تایپ ، جستجو در پرونده ها و عکس ها از لمس صفحه استفاده می شود. البته تعداد اندکی از لپ تاپ ها نیز این سیستم را دارند.

۲- تفاوت آیپد با کتابخوان الکترونیکی یا (ای ریدر) چیست؟

مطالعه کتابهای دیجیتال و استفاده از ای ریدر گسترش می یابد. آیپد مثل ترکیبی از یک ای ریدر و یک کامپیوتر کوچک شخصی عمل می کند. ولی آیپد تفاوتهایی نیز دارد مثل صفحه رنگی که به عنوان مثال برای دانشجویان که کتابهایی پر از طراحی و عکس های رنگی را مطالعه می کنند ابزار بسیار مناسبی است. در مقابل ای ریدر کیندل محصول آمازون که نور صفحه آن از پشت تابیده نمی شود برای مطالعه در دراز مدت بهتر است.

نکته دیگر تفاوت دسترسی هر یک از آنها به حجم گوناگونی از کتاب است. آیپد با استفاده از کتابخانه دیجیتال اپل می تواند به وب سایت های متعدد دسترسی داشته باشد در حالیکه ای ریدر کیندل فقط به کتابخانه آمازون مرتبط است.

۳- بهای یک آیپد چقدر است؟

متناسب با حافظه هر یک از مدلهای آیپد قیمت متفاوتی دارند، ولی مدلهای مختلف بین ۵۰۰ تا ۸۲۹ دلار به فروش می رسند. آن مدلهایی که فقط از طریق وای- فای به اینترنت وصل می شوند از مدلهای دیگر آن ارزنتر هستند.

۴- درنبود کی بورد، تایپ روی آیپد چطور است؟

کی بورد آیپد یک گرافیک است که روی صفحه آن ظاهر شده و با لمس آن می توان تایپ کرد. اندازه هر کدام از دکمه های آن مثل یک کی بورد پلاستیکی است با این تفاوت که آنرا احساس نمی کنید. طراحان شرکت اپل مدعی اند که این کی بورد عالی است ولی تاکنون بسیاری دیگر از دشواری کار با آن انتقاد کرده اند.

۵- آیپد برای چه کارهایی مناسب است؟

آیپد طوری طراحی شده که برای مصرف انواع محصولات رسانه ای مثل خواندن کتاب، تماشای ویدئو ، جستجو در وب و حتی بازی های کامپیوتری مناسب است ولی پخش کننده دی وی دی ندارد. برای تماشای دی وی دی یا باید آنها را از بایگانی اپل دریافت کرد و یا از روی شبکه اینترنت آنها را پیاده کرد.

در مجموع آیپد وسیله ای است که می توان مطالب و اطلاعات حجیم را دریافت کرد ولی نوشتن و ارسال با آن دشوار است. بنابراین برای خوانندگان وب لاگ ها مناسب است و نه برای وب لاگ نویسان.

۶- آیا می توان با آیپد پرونده هایی را در شکل اسپردشیت و یا فورم های اداری دیگر تنظیم کرد؟

شرکت اپل با تولید نرم افزار جدیدی مخصوص آیپد به نام اپز برای کاربران آیپد این امکان را فراهم کرده که با استفاده از این وسیله تمام کارهایی را که برای خلق و عرضه یک پرونده لازم است انجام دهند.
هنوز مشخص نیست که استفاده از این برنامه ها چقدر ساده باشد و برخی می گویند بخصوص برای مصارف اداری و تجاری حتما درکنار آیپد به یک کامپیوتر دیگر نیاز هست. آیپد به سیستم وای- فای مجهز است و بنابراین قاعدتا باید بتوان به شکل وایرلس پرونده های موجود در آیپد را چاپ کرد.

۷- آیامی توان با آیپد به هر وب سایتی وصل شد؟

یکی از روشهای متداول دریافت ویدئو روی اینترنت به نام فلش با آیپد همخوانی ندارد. اما ممکن است در آینده بسیاری از وب سایت ها با ایجاد تغییراتی شرایط را برای همخوانی با آیپد فراهم کنند. تا آن زمان وب سایتهایی که سیستم فلش استفاده می کنند توسط آیپد قابل دریافت نخواهند بود.

۸- آیا آیپد جایگزین کامپیوترهای شخصی خواهد شد؟

برخی از صاحبنظران تکنولوژی می گویند آیپد یک وسیله کامل و همه کاره است. دیگران معتقدند که یک وسیله مکمل و قابل حمل است و در نهایت جای کامپیوترهای شخصی را نمی گیرد.
بنابراین هر کاربری متناسب با نیازها و استفاده روزانه خود از کامپیوتر باید تشخیص دهد که به آیپد نیاز دارد و یا نه. به عنوان مثال برای کسانی که زیاد تایپ نمی کنند، به بازی های کامپیوتری علاقمند هستند و ای میل های طولانی نمی فرستند آیپد وسیله خوبی است.

۹- آیا آیپد از سایر لپ تاپ ها و ای- ریدرها کوچکتر و سبک تر است؟

ضخامت آیپد حدود ۱۲ میلیمتر و وزن آن حدود ۲۳۰ گرم است و قطر صفحه آن ۷/۹ اینچ است. با این مشخصات آیپد از برخی لپ تاپ ها کوچکتر و سبک تر است. ضخامت برخی لپ تاپ ها همینقدر است ولی معمولا چند صد گرم سنگین تر هستند. ای- ریدر آمازون نیز صفحه ای مشابه آیپد دارد ولی سیاه و سفید است و در ضمن وزن آن حدود ۷۰۰ گرم است.

۱۰- آیا از طریق آیپد میتوان با روزنامه ها و مجلات مشترک شد؟

برخی از ناشران روزنامه ها و مجلات اظهار امیدواری کرده اند که آیپد بتواند به حفظ درآمد در حال سقوط آنها کمک کند. برخی از مطبوعات وب سایت های خود را تغییر داده اند طوریکه برای صفحه آیپد قابل انطباق باشد و سیستم های دیجیتال جدیدی را برای اشتراک از طریق آیپد طراحی کرده اند.

۱۱- آیا گزینه های دیگری به جای آیپد در بازار وجود دارد؟

شرکت اپل تنها سازنده کامپیوتری نیست که وسیله ای با این مشخصات را می سازد. برخی از شرکت های دیگر وسیله مشابهی را تولید کرده و دیگران نیز در آینده نزدیک آنرا به بازار عرضه خواهند کرد.

به عنوان مثال شرکت تولید محصولات کامپیوتری اچ- پی در ماه ژانویه محصول خود را در یک نمایشگاه رونمایی کرد. شرکت دل نیز اعلام کرده که در آینده کامپیوترهای شخصی مشابهی را تولید خواهد کرد

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 6
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 3
  • بازدید سال : 8
  • بازدید کلی : 750